Pamatuj si mě     Zapomenuté heslo?   Registrovat  

 

 

Pokusím se ještě jednou shrnout nutnost dorůst do Kristova učení

Je zapotřebí pro čtenáře Poselství Grálu si uvědomit, že se nemá následovat Abdrushin (jako vzor), ale Ježíš, což sám Abdrushin potvrzuje. Poselství Grálu se má použit jako základ k pochopení Kristova učení. Bez tohoto dorostení do Kristova učení se stává stoupenec Poselství naopak nebezpečným a vznikají pak farizejové typu Pekár apod., kteří jsou odstrašujícím příkladem toho, jak nemá vypadat věřící člověk.

Abdrushin píše:

"Chcete být dětmi Světla, působit se zbraněmi Světla: vážným dobrým chtěním, neustálou láskou a připraveností ke službě, trpělivostí a vytrvalostí, bezpodmínečnou nezištností a pohotovou obětavostí! JEŽÍŠ vám v tom zářivě předchází! Následujte HO!" Abdrushin -

--

"U každého národa, dokonce u každého člověka, i u lidí této nové doby musí nejprve existovat základ k přijetí vysokých poznání Boha, která spočívají v Kristově učení. Jen ze základu, který k tomu dozrál, pak smí a musí být lidský duch uveden do všech možností poznání Boha skrze Kristovo učení. Tak tomu je a tak to zůstane po všechnu věčnost!" Abdrushin

 

Znovu opakuji, Abdrushin důrazně varoval, že si z něj nemáme brát příklad, ale že si máme brát příklad z Ježíše. Jinde Abdrushin píše:

"A ti, kteří mi zůstanou zachováni, musí si konečně přivyknout na to, mne neustále nespojovat se svými vlastními pojmy; neboť jsem již jednou řekl, že jsem jiného druhu. Moje cesty nejsou vašimi cestami. Snažte se to pochopit. Žiji v zákonech vám zcela cizího druhu, který je jiný, než jste vy, a žije jinak, než máte žít vy! Nebudu nikdy vámi skutečně poznán.

Jen má pozemská schrána, kterou ještě potřebuji jako plášť v hrubohmotnosti, je podrobena stejným zákonům jako ta vaše. V tom jediném je podobnost s vámi, jinak v ničem.

Proto mne také nemůžete pokládat za ideálního pozemského člověka! To by bylo falešně míněno, poněvadž v těchto pojmech jsem a budu vždy cizincem! Kromě svého pozemského těla nemám na sobě nic pozemsky lidského a nejsem ničím s vámi svázán. Snad vám to někdy bude jasné; neboť toto vyjasnění může pro vás být velikou pomocí a uchrání vás před mnohými omyly a také zklamáními, právě tak před mnohou pochybností. To vše řekl jsem ve slovech: Moje cesty nejsou vašimi cestami! Namáhejte se je správně pochopit." Abdrushin

 

Čili co říká Abdrushin?

Proto mne také nemůžete pokládat za ideálního pozemského člověka!... 

...JEŽÍŠ vám v tom zářivě předchází! Následujte HO!"

 

Pokud čtenář Poselství Grálu nedoroste do Kristova učení, tak hrozí to, co vidíme u mnohých dnešních farizejů. Abdrushin píše:

"Dokonce i takzvaní hledatelé Pravdy jsou nyní jen zřídka na pravé cestě. Devět desetin z nich stává se jen farizeji, kteří domýšlivě kritizujíce hledí na své bližní, přičemž se ještě horlivě potírají. Všechno je falešné! Nejdříve ještě musí přijít nevyhnutelné naplnění strašlivého konce, dříve než ještě někteří se budou moci probudit z tohoto spánku." Abdrushin

 

„Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne.“ řekl Ježíš a Abdrushin to potvrdil, když píše:

Kdo vážně usiluje k Pravdě a k Čistotě, tomu také neschází láska. Bude, i když někdy tvrdými pochybnostmi a boji, duchovně veden vzhůru od stupně ke stupni a, nehledě na to, ke kterému náboženství patří, setká se již zde nebo až v jemnohmotném světě s duchem Kristovým, který ho pak povede dál ke konečnému cíli až k Otci, čímž se také naplní slova: „Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne.“ Abdrushin

 

Ptám se nyní: kde jsou čtenáři Poselství Grálu, kteří toto prožili? Kde jsou čtenáři PG, kteří se setkali s duchem Kristovým? Při setkání s duchem Kristovým se vám stane něco podobného, co prožil apoštol Pavel, budete naplnění Kristovým Světlem a Láskou a budete působit zcela opačně, než působí mnozí farizejové. Přitom se nejedná o něco obzvláště vysoce duchovního. Vidíte, že Abdrushin píše, že se s tím člověk setká nejpozději v jemnohmotném světě, tedy že není nutná až duchovní zralost. To připomínám, kdyby chtěl nějaký farizej namítat, že za koho se považujeme, že jsme se setkali s duchem Kristovým. Naopak, je to ostuda pro ony farizeje, kteří tady chtějí kde koho poučovat a vědět vše lépe a přitom nemají ani základní předpoklad pro to, být pravým učitelem. Pod nadvládou ega a samolibosti nelze samozřejmě se setkat s Kristem.

--

Vysvětlivka "duch Kristův":

Kristus je část Boha. Abdrushin vysvětluje, co je Duch svatý. Je to Vůle Boží, píše, že je to Jeho chtění, že Duch svatý je Boží chtění. Tedy setkání s duchem Kristovým je setkání s Jeho chtěním! Stejně jako má člověk schopnost vytvářet bytosti (démony, dobrodějné bytosti apod.), tak samozřejmě Bůh není o tyto schopnosti ochuzen. Duch Kristův je tedy Kristovo chtění, je to obraz Jeho sama, který se člověku jeví jako živý Kristus a proto je to v konečném důsledku stejné, jakoby se člověk setkal s živým Kristem. Ono prožití a důsledky jsou naprosto stejné. Člověk sám ze sebe není schopen poznat rozdíl mezi Kristem samotným a jeho duchem-chtěním. Proto mu také Bůh nemá za zlé, když po tomto prožití bude tvrdit, že se setkal s živým Kristem.

Viz také diskuzi s názvem Kniha Kurz zázraků

Komentáře

Pavel Krajíček
0
Pavel Krajíček
13. duben 2025 20:44
Už mi někteří oponovali, že nemám pravdu, když jsem psal, že máme následovat Ježíše. Psali mi, že Ježíš a Imanuel jsou jedno.
K tomu bych dodal, že to, proč se nemá Abdrushin následovat (není tím míněno jeho učení, ale On sám jako vzor v jednání), či spíše Parsifal, spočívá v tom, že On jako Boží Spravedlnost soudí a my máme dělat přesný opak. My nejsme soudci. Proto máme následovat Ježíše, který říká, že máme odpouštět.
To jak to někteří míchají dohromady, tak na nejhlubším základě mají v podstatě pravdu, protože tam u Boha je to vše jedno, ale já hovořím o tom, jak se to projevuje ve formě vůči člověku a jak to člověk bude prožívat jako skutečnost ve svém bytí, ne jak tomu je u bezbytostného Boha, kde vše je jedno. Pro člověka je směrodatné, jak to bude ve stvoření prožívat, ne jak se to naučí z knihy. V podstatě i Ježíš tak hovoří. Jasně říká, že On přijde k člověku a udělá si u něj příbytek a že jen skrze něj se přichází k Otci... tedy tak to člověk prožije ve viditelné formě a to je pro něj směrodatné, protože rozum odloží a už nebude o tom filozoficky mudrovat či je to tak či onak, ale přijme to tak, jak to prožije.
0
Radek Huska
20. duben 2025 8:24
Děkuji
Pavel Krajíček
0
Pavel Krajíček
23. duben 2025 19:57
Píšou mi lidé, že jsou nešťastní z toho, jak se chovají čtenáři Poselství Grálu. Budu se opakovat, ale příčina je pouze v tom, že stoupenci PG nedorostli do Kristova učení, jak požaduje i sám Abdrushin. Zůstali na půli cesty. Poselství Grálu je napsáno pro rozumáře. Pro lidí, kteří sice mají v sobě nějakou touhu po Pravdě, ale zároveň jsou zotročení rozumem. Místo aby použili PG jako ZÁKLAD k pochopení Kristova učení, jak požadoval Abdrushin, tak zůstali na půli cesty a PG použili k opaku, použili jej k ještě větší domýšlivosti a mudrlantství. Člověk musí pochopit, že nic neví a až poté získá nějakou pokoru a pak může vystoupit na další stupeň. Čtenáři PG udělali opak, domýšlejí se, že vše vědí a tím si postavili zábranu, aby se mohli setkat s Kristem či vůbec něco přijímat shůry, protože s domýšlivosti v pozadí není vůbec možné něco přijímat.

Ono stačí si sám pro sebe říct: když sedím doma u zdi a za ní dva metry ode mě bydlí soused... tak vím, co tam dělá? Vím na co myslí celých 20 let? Nevíte. Tak jak chcete tvrdit, že víte co se stalo před 2000 lety nebo za doby Mojžíše? Nebo jak to vypadá v duchovnu a co se tam děje? Pokud jste tam nebyli, tak nevíte a prostě jen máte naučené věty z knihy a jen je papouškuje. Skutečný život vypadá zcela jinak. Vůbec se nežvaní a nic se nepapouškuje a nepoučuje s cílem někoho umlátit knihou po hlavě, že já přece mám pravdu. Ale jen se žije a prožívá láska. Naštěstí se brzy objeví lidé, kteří půjdou příkladem a budou ostatním vzorem a žvanilové tím postupně skončí.

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášení