Farizeji bludně vyložen výrok Abdrushinův:
"Polož Slovo Pravdy vysoko na skálu,
aby se člověk musel namáhati, chce-li je získati!"
Farizej píše:
"Polož Slovo Pravdy vysoko na skálu, aby se člověk musel namáhati, chce-li je získati! Takové je přikázání, podle kterého jednám. Bylo doposud falešným bludem, že Svaté Slovo, které má být lidem nedocenitelné, poněvadž stojí daleko nade všemi pozemskými hodnotami a pro ně samotné jediné znamená život a bytí, má být prosebně donášeno a že v nebi zavládne radost, když je někdo z nich dostatečně laskavý a přijme je do sebe."
Abdrushin
Stojí tam jasně: "Polož Slovo"... Ty polož Slovo, tedy ON Abdrushin má položit Slovo na skálu. Přikázaní, které dostal Syn Člověka Abdrushin, tak samolibí a farizejové toto přikázaní vztahují i na sebe! Abdrushin toto přikázaní splnil a to tím, že dal Poselství takovou formu, aby se lidský duch musel duchovně namáhat, aby je pochopil a tím přijal, získal.
Abdrushin píše:
"Polož Slovo Pravdy vysoko na skálu, aby se člověk musel namáhati, chce-li je získati! Takové jest přikázání, podle něhož jednám."
Nepíše:
Vy rozumáři vám dávám příkaz položit Slovo na skálu... tak, abyste znemožnili lidem fyzický přístup k Poselství.
"Polož Slovo Pravdy vysoko na skálu, aby se člověk musel namáhati, chce-li je získati!"
Na skálu! Každému je jasné, že se nejedná o hmotnou skálu. A protože máme odvažovat skutečný smysl každého slova v Poselství a vše brát vážně, protože to není lidské slovo, ale Slovo Boží, tak je jasné, že se jedná o duchovní skálu a tedy i duchovní námahu.
-
Ještě dovysvětlení, protože tam dále v textu stojí:
Aby si někdo mylně nevyložil první větu, že má pozemsky znepřístupnit Poselství Grálu. Stojí tam přece:
"Proto mají i pozemská ustanovení napomáhat k tomu, aby přikázání bylo plněno každým způsobem."
Napomáhat k tomu, aby přikázání, které dostal Abdrushin bylo splněno. A přikázání, které dostal Abdrushin jsme si už vysvětlili... bylo to dát Poselství takovou formu, aby se duch musel namáhat.
To znamená, že pozemská ustanovení mají napomáhat k tomu, aby se duch musel sám namáhat duchovně k přijeti a pochopení Poselství Grálu! To znamená neulehčovat a nevysvětlovat všem líným veškeré jejích otázky. Druhá věta přece toto upřesňuje:
Vyplývá z ní, že opět se jedna o duchovně líné, kteří mají být vyloučení, když nejsou schopní duchem proniknout vpřed. Je zvláštní jak se farizeům podařilo toto Abdrushinovo pojetí takto pokroutit a znetvořit. Jak to musí v těch jejích chorých hlavách vypadat s dalšími výklady Poselství Grálu?
Polož Slovo Pravdy vysoko na skálu, aby se člověk musel namáhati, chce-li je získati!
"Svaté je Slovo! Tak svaté, že bych je nejraději pozemskému lidstvu opět odejmul, poněvadž mu chybí každý pojem a nemá dokonce ani tušení o velikosti tohoto Slova! Nutí mne to chrániti Slovo zahalením, aby tak nikdy nepřišlo do styku s rouhavou domýšlivostí nebo lhostejností lidských duší, které se staly následkem své duchovní lenosti tak neuvěřitelně úzce omezenými a tím i prosti všeho vědění."
Abdrushin
Chránit Slovo zahalením! A co je ono zahalení? A co je ono Slovo?
"Živé Slovo mého Poselství nejsou lidské výrazy a věty, které k němu používám. Je to něco pro vás nepochopitelného, co do nich vkládám a co je v těchto formách schopné vstoupit do vás, jestliže se pro to otevřete. Používám vašich slovních forem a vět jen jako určitý druh kanálků, jimiž přivádím živé Slovo k vašemu duchu. Jen váš duch je schopen je přijmouti, aby pak mohl svým zesílením roztrhnout všechna pouta plíživé temnoty." Abdrushin
Ona forma, kterou Abdrushin zvolil pro Slovo, ona to je, která zahaluje Slovo a zároveň klade Slovo vysoko na skálu, takže se člověk musí namáhat, chce-li je získat.
A teď to srovnejte s názorem chorých rozumářů, kteří si z toho vyvodili, že oni sami mají lidem ztížit přístup k Poselství Grálu. Hrůza domyslet jaké další zkomoleniny a rozumové vývody z Poselství Grálu chovají ve svých hlavách.