Pamatuj si mě     Zapomenuté heslo?   Registrovat  

2.3  Záchranná výprava

Když jsem se  vracel z této pamětihodné návštěvy,  šel můj otec se mnou a zůstali jsme dlouho pospolu. Při tom mi sdělil, že je tu záměr podniknout  záchrannou výpravu  do  úrovně,  která leží  hlouběji než všechny říše, které  jsem dosud navštívil a je  ve skutečnosti peklem podle církevního názvu.

Jak dlouho výprava  potrvá, nám nebylo známo, věděli  jsme jen, že máme splnit určitý úkol a jako invazní vojsko musíme vytrvat, až bude náš cíl dosažen.

Můj vůdce od východu mi radil, abych  se k  této společnosti od východu  připojil. Také  můj otec  si přál, abych vytáhl  do boje za Pravdu, Světlo a naději. Kdo chce ony zlé moci úspěšně potřít, musí být  odolný  vůči nástrahám  hlubokých  oblastí.  Dále nesmí náležet k vyšším úrovním, chce-li oněm nešťastníkům přinést viditelnou pomoc.

Duchy, kteří jsou  pokročilejší než  bratři naděje  v tomto prvním kruhu druhé úrovně,  by potřební pomoci neviděli ani  neslyšeli. I my se  musíme  při  překročení  této  nejnižší  úrovně  zahalit  poněkud hmotnějšími obaly,  abychom byli pro ně  viditelní, což vyššímu duchu není možné.

Pomocníci z čistých oblastí, kteří výpravu doprovázeli a chránili, byli neviditelní nám i těm, jemž jsme přišli pomoci.

Účastníci výpravy byli podle schopností na stejném stupni jako já. Všichni jsme  cítili, že z  osobního pozorování nízkých  podmínek, do nichž by nás naše vášně přivedly, se můžeme mnoho naučit.

Zároveň budeme moci zachránit mnohé ubohé kajícné duše  z temných míst a dopravit tam, kde jsem  já sám bydlel po přechodu z pozemského života a kde bylo připraveno mnoho příbytků pro přijetí těchto duchů. Tato výprava byla vedena osobnostmi, které samy byly zachráněny z říše  pekel, a  proto byly nejvhodnější k tomu, aby ubohým duchům přispěly na pomoc.

Podobné  expedice byly  vysílány do  temných oblastí  i od  jiných Bratrstev ze země úsvitu. Všechny tyto podniky tvoří část záchranného díla, které ve jménu věčného  Otce neustále probíhá k dobru hříšníků, neboť Bůh nezatratí žádné ze svých dětí k věčným mukám.

Výprava  měla podléhat  vůdci, který  sám byl  zachráněn z temných sfér a znal jejich nebezpečí. Cestou  jsme měli projít zemské pásmo a nízké oblasti,  které jsme ještě  neznali, proto slíbil  můj východní vůdce, že mi pošle jednoho svého žáka, který mne doprovodí k nejnižší oblasti a seznámí mne s  tajemstvím astrální úrovně, kterou jsme měli projít.

Hassein, tak se žák jmenoval, zkoumal ona tajemství přírody, která na zemi patří k tzv. magii a jsou pokládána za zlo, zatímco špatné je jen zneužívání těchto sil.

Lepší duchovní vědění by bylo službou lidem, aby dovedli vzdorovat mnohému  zlu a  zlým silám,  které člověku  při jeho politováníhodné nevědomosti často  velmi škodí. Tento žák  byl, jako též Ahrinziman, v pozemském životě Peršan. Oba  náleželi k filozofické škole založené Zoroastrem.

"V  duchovním světě," pravil Ahrinziman, "je mnoho škol různého směru, v nichž se učí věčným Pravdám přírody. V některých okrajových bodech se od sebe odlišují. Rozdílného názoru jsou především druh působení těchto velkých Pravd na vývoj duše. Také v závěrech se liší, když chtějí  své určité vědění rozšířit na oblasti, o nichž ještě nemají jasnou představu a znalost.

Je chybou myslet, že na onom  světě nad naší planetou existuje absolutní vědění, které může vysvětlit všechna tajemství stvoření, jako je otázka smyslu našeho bytí, existence zla ve  spojení s dobrem, původ duše z Boha a podobně.

Vlny  věčné Pravdy  neustále  proudí  z velkých  duchovních center Vesmíru a  jsou předávány zemi  řetězem duchovních inteligencí. Duch však může zlomky  Pravdy předávat  jen v  tom rozsahu,  jaký mu dovolí pochopit jeho současný stupeň  vývoje. Pozemšťan může přijmout jen tolik vědění, kolik  mu dovolí jeho duševní schopnosti v dané chvíli.

Ani duchové onoho světa, ani poutníci země nejsou vševědoucí. První mohou předávat jen  to,  co  jejich současné školy a jejich pokročilí zástupci označují jako své učení. Dále nemohou jít a nad to sami nic nevědí.

Ti,  kteří  tvrdí,  že  mají  pravé  a  jediné vysvětlení velkých tajemství, mohou předávat jen to, co je pokročilejší duchové naučili. Tito nejsou oprávněnější  mluvit v absolutním smyslu  jako  ani nejpokročilejší učitelé kterékoliv jiné školy.

Na základě  autority vůdce nejpokročilejší  inteligence tvrdím, že je nemožné dát  na poslední otázky konečnou odpověď, nebo chtít vysvětlit věci, které  jsou nad síly nejvyšších duchů  a tedy překračují chápání pozemských sfér.

Vysvětlení  těchto věcí  by předpokládalo  znalost Vesmíru,  který nemá hranic,  a také znalost  povahy Nejvyššího, o  němž žádnému duchu není známo nic,  než jedině to, že existuje velká Pravda, neomezená, nevyzpytatelná a neznámá, jež je nazývána souhrnným pojmem Bůh.

Cokoliv by  lidé chtěli dokazovat  a vysvětlovat, mohou  tak činit jen  v rámci  svého současného  vědění. Vně  toho jsou  zase hranice, kterých nemůže nikdo dosáhnout. Jak  může někdo chtít ukázat poslední konec toho, co žádný konec nemá?

Nebo jak je někomu možno zkoumat obrovské hlubiny nekonečného ducha, který je nevyzpytatelný?  Duch je stejnou  měrou  věčný a nepochopitelný jako život sám, je nekonečný a vše pronikající. Bůh je ve všem, nade vším, ale nikdo nezná Jeho podstatu. Lidský  rozum se musí,  naplněn  bázní  v pocitu své nicotnosti, zastavit  právě na  prahu toho, kam chtěl vniknout. Jediné,  co může učinit, je uskromnit  se a přemýšlet, zda příští  stupeň na který chce vystoupit , je jistý.

Ani nejvznešenější duchové nemohou  pojmout vše najednou. Může pozemský člověk  se svým omezeným  rozumem doufat, že  mu vše může  být vysvětleno tam, kde nejpokročilejší  inteligence duchovního světa při svém hledání Pravdy bezmocně váznou?